Begrunnelsen for dette gir han i tre punkter:
1. Eksisterende sosiale nettverk behandler deg som en vare som skal selges til annonsører. Dette fører til en påtrengende bruk av dine data, og en iboende konflikt mellom hva du ønsker og hva annonsørene trenger.
2. Mobilselskaper bruker enorme mengder penger på reklame for å selge deg noe som egentlig er råvaretjenester.
3. Vi lever i en tid der jungeltelegrafen er kraftigere enn noensinne. Alle pengene brukt på reklame er bortkastet.
2. Mobilselskaper bruker enorme mengder penger på reklame for å selge deg noe som egentlig er råvaretjenester.
3. Vi lever i en tid der jungeltelegrafen er kraftigere enn noensinne. Alle pengene brukt på reklame er bortkastet.
Derfor vil Wales etablere et nettsamfunn som fokuserer på saker som er viktige og ikke på annonsering.
Utopi?
Tja, Wikipedia ble ikke ansett som noe realistisk prosjekt når det ble lansert. Hvem vet hvordan dette vil slå an. Til syvende og sist er det en kombinasjon av infrastruktur og deg og meg. Hva gjør vi der, og hva deler vi.
Utopi?
No comments:
Post a Comment