Sosial web blir ikke fort utdebatert. Selv merker jeg at TV blir mindre og mindre interessant, kjekkere å være on-line. I dag hadde de en debatt på "verden på lørdag" (radio er fortsatt interessant) hvor diskuterte de valget i USA og hvordan nye arenaer ble tatt i bruk, både for å skaffe seg informasjon om valget og for å få frem budskapet sitt. Obama var jo her i en særklasse!
En viktig kilde var den informasjon bloggerne ga. Blant annet var det en blogger som fanget opp at Pailin skulle bli lansert som visepresidentkandidat. Avisene blir mindre og mindre interessante som informasjonskilde av flere grunner. Den viktigste grunnen er at de har et begrenset antall komentatorer (og i følge NRK i dag).
Når det gjelder markedsføring får nettsamfunnene en ny betydning. På bloggen til Wikinomics er der en artikkel om de ulike firmaenes fansider, og hvor viktig de er for merkevarebygging og markedsføring. Nettsamfunnet Facebook har mange flere medlemmer av slike fansider enn MySpace. Jeg lurer på hvor mange av de jeg kjenner på blogosfæren som er eller kunne vært fan av Apple/Mac.
No comments:
Post a Comment