tag:blogger.com,1999:blog-8363903828670405713.post2103108061615205020..comments2023-08-29T17:54:13.009+02:00Comments on Tanker. : Hvorfor er ikke edtech suksess i skolen?Junehttp://www.blogger.com/profile/00167514371228498826noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-8363903828670405713.post-55923801644378928272016-01-29T18:44:37.000+01:002016-01-29T18:44:37.000+01:00Det er like mye at man må prøve ut og undersøke mu...Det er like mye at man må prøve ut og undersøke mulighetene, når lærere ikke kurses blir det opp til ildsjelene som har interessen og er villige til å ta utgiftene. Slik det er nå får man ikkje kjøpt lisenser hvis ikke man alt har en plan og kan dokumentere effekt. En catch 22 for lærere som gjerne vil prøve, men ikke har interessen/overskuddet til å vie fritiden til dette.T. H. https://www.blogger.com/profile/07636402251176872861noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8363903828670405713.post-22180355246391906042016-01-29T11:28:11.128+01:002016-01-29T11:28:11.128+01:00Tror et nøkkelsitat i artikkelen din er: "Men...Tror et nøkkelsitat i artikkelen din er: "Mennesker lærer gjennom lek og å løse oppgaver. Gjennom å prøve og å feile. Gjennom erfaringer. Denne læringsarenaen har vi omtrent fjernet fra våre barn i deres gjennominstitusjonaliserte hverdag". Hvis man kobler dette mot bruk av online spill og online "metodikk" har du ikke en applikasjon, men et system (som bruker haugevis av applikasjoner). www.kunnskapstrening.no er et slikt system. Det er disruptivt i den forstand at den helt bryter grenser mellom skole (fysisk), arbeid, innovasjon og læring (og trinnene i utdanningssystemet). Jeg tror du har rett i at vi "utdanningssystemet" i dag er for satt til å gjøre dyptgripende forandringer - derfor har vi også letet (mens vi utviklet Kunnskapstrening som konsept) et felt der "ingen" arbeider: Vi har "funnet" det gjennom å gå inn i IT-feltet og en bransje som trenger titusenvis av nye talenter de neste årene. Jeg tror at vi kan få til mer forandring med å ta tak i grupper/områder som i dag ikke tjenes godt nok i kunnskapssamfunnet - og ta det derfra....lars.utstol@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10140025228411238638noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8363903828670405713.post-66995981118411081402016-01-29T11:27:09.415+01:002016-01-29T11:27:09.415+01:00Tror et nøkkelsitat i artikkelen din er: "Men...Tror et nøkkelsitat i artikkelen din er: "Mennesker lærer gjennom lek og å løse oppgaver. Gjennom å prøve og å feile. Gjennom erfaringer. Denne læringsarenaen har vi omtrent fjernet fra våre barn i deres gjennominstitusjonaliserte hverdag". Hvis man kobler dette mot bruk av online spill og online "metodikk" har du ikke en applikasjon, men et system (som bruker haugevis av applikasjoner). www.kunnskapstrening.no er et slikt system. Det er disruptivt i den forstand at den helt bryter grenser mellom skole (fysisk), arbeid, innovasjon og læring (og trinnene i utdanningssystemet). Jeg tror du har rett i at vi "utdanningssystemet" i dag er for satt til å gjøre dyptgripende forandringer - derfor har vi også letet (mens vi utviklet Kunnskapstrening som konsept) et felt der "ingen" arbeider: Vi har "funnet" det gjennom å gå inn i IT-feltet og en bransje som trenger titusenvis av nye talenter de neste årene. Jeg tror at vi kan få til mer forandring med å ta tak i grupper/områder som i dag ikke tjenes godt nok i kunnskapssamfunnet - og ta det derfra....lars.utstol@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/10140025228411238638noreply@blogger.com